راهنمای خرید تابلو فرش
راهنمای خرید تابلو فرش ، نکاتی که قبل از خرید باید بدانید ( شهریور 1401 ) ❤

راهنمای خرید تابلو فرش ، به همراه نکات جذابی که باید بدانید. ما در این مقاله قصد داریم به شما یک توضیحات کاملی از راهنمای خرید تابلو فرش بدیم که موقع خرید تابلو فرش بتوانید بهترین انتخاب و تصمیم را بگیرید . پس حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید .

حتما از این صفحه دیدن کنید : خرید دکوری خانه

فرش آویز سلطنتی (فرش تصویری یا تابلو فرش) راهنمای خرید تابلو فرش ، نمونه ای از یک فرش تزئینی کامل روی دیوار است که به شکل قاب دیوار در اندازه های مختلف که معمولاً کوچکتر از فرش های معمولی هستند موجود است حتما تا انتهای این مقاله را بخوانید .

ویدئو نمونه تابلو فرش

نخ های طبیعی یا ابریشم مصنوعی ، نخ های پرز ، نخ های پشمی ، نخ های پنبه ای و نخ های اکریلیک اغلب برای بافتن تابلو فرش های معمولی استفاده می شوند . استفاده از نخ ابریشم با افزودن ظرافت و زیبایی، قیمت و ارزش فرش را افزایش می دهد .

راهنمای خرید تابلو فرش
  •  تابلو فرش ترکیبی عالی از دو هنر زیبا و مهم تاریخی است :

نقاشی و قالی بافی ، این  تابلو فرش های  کوچک تاریخچه کوتاهی دارند.

امروزه  تابلو فرش و تابلو فرش های تزیینی ایرانی  مانند سایر صنایع دستی ایرانی در دو نوع دستباف و ماشینی عرضه می شود.

راهنمای خرید تابلو فرش به صورت آنلاین یا حضوری

راهنمای خرید تابلو فرش ، تراکم بافت، تنوع رنگ و نقش فرش دیواری از عوامل موثر بر قیمت آن چه در نوع ماشینی و چه در انواع دستبافت می باشد. هر چه تراکم بافت فرش بیشتر باشد قیمت بالاتر و از نظر ناظر ظرافت و جلوه بیشتری خواهد داشت.

هنگام خرید فرش تابلو فرش توصیه می شود به سراغ مدل های خیلی کوچک نروید زیرا ظرافت و زیبایی کار و کیفیت رویه کار در مدل هایی با ابعاد بزرگتر دیده و تشخیص داده می شود. هنگام خرید تابلو فرش ، توجه به پشت فرش همیشه اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد.

جدا از شناسه فرش و اطلاعات پشت آن، می‌توانید پشت فرش را با دقت نگاه کنید تا هرگونه انحراف در بافت آن را بیابید. هنگام نگاه کردن به جلوی یک فرش آویز، معمولاً این نقطه قابل مشاهده نیست. علاوه بر این، پشت فرش به طور کلی برای تعیین دقت و ظرافت تراکم مورد بررسی قرار می گیرد.

تابلو فرش های ابریشم به طور قابل توجهی گران تر از انواع دیگر هستند. در نتیجه اطمینان از اصالت نخ ابریشم مورد استفاده در تابلو فرش ابریشم بسیار مهم است که با بررسی تار فرش دیواری می توان این کار را انجام داد. تارهای قالیچه‌های تصویری ابریشمی نسبت به سایر نخ‌ها ظریف‌تر و درخشان‌تر هستند.

هنگام خرید و انتخاب فرش دیواری سعی کنید طرح های دلپذیرتر و ظریف تری را انتخاب کنید. علاوه بر این برای زیباتر شدن، این فرش های دیواری ارزش مالی خود را افزایش می دهند و می توانند سرمایه گذاری بلندمدتی برای شما باشند.

معناشناسی رنگ ها و راهنمای خرید تابلو فرش در راستای خریدی بهتر

راهنمای خرید تابلو فرش به صورت آنلاین
  • رنگ قرمز در تابلو فرش:
  • قرمز در میان ایرانیان باستان رنگی مقدس و نماد آتش بوده است. در طول تاریخ، استفاده بی باک از رنگ قرمز از فرش های معمولی گرفته تا دیوارکوب ها گسترش یافته است. این رنگ نشان دهنده آتش، گرما، شادی، زندگی و ثروت است.
  • رنگ آبی در تابلو فرش:
  • خودشناسی، عرفان و خرد. سایر معانی مرتبط با رنگ آبی عبارتند از صداقت، دوستی، زندگی پس از مرگ و قدرت.
  • رنگ طلایی در تابلو فرش:
  • نماد تجمل، ثروت و اشرافیت در طرح های تابلو فرش و مخصوص خانواده های اشرافی و حاکمان است.
  • رنگ سفید در تابلو فرش:
  • رنگ سفید نماد پاکی، معصومیت، صلح و آرامش در تابلو فرش ایرانی است. همچنین از این رنگ برای القای احساس تمیزی و تازگی استفاده می شود.
  • رنگ سبز در تابلو فرش:
  • سبز نماد بهشت ​​و قداست در فرش ایرانی است. این رنگ همچنین با باززایی گیاه پس از زمستان و امید و برکت و بهار همراه است.
  • رنگ قهوه‌ای در تابلو فرش:
  • این رنگ نماد خاک، زمین و حاصلخیزی است و در قالی‌ها و تابلو فرش‌های ایرانی نیز برای بیان همین معانی به کار می‌رود.
  • رنگ مشکی درتابلو فرش:
  • این رنگ هم نشان دهنده استحکام ، آرامش و هم تاریکی شب است. رنگ سیاه به ندرت به عنوان زمینه یا رنگ اصلی در قالی و قالی بافی استفاده می شود. این رنگ معمولاً برای تمایز بین الگوهای دیگر استفاده می شود.
  • رنگ نارنجی در تابلو فرش:
  • نارنجی رنگ نشاط و شادابی است و در خانه های ایرانی برای ایجاد حس مهمان نوازی استفاده می شود.
  • رنگ ارغوانی در تابلو فرش:
  • این رنگ در رنگ‌های مختلف می‌تواند حس آرامش و شادی و عشق را برانگیزد. یک قالیباف دیواری حرفه ای در استفاده از طیف رنگ های مختلف و درک معانی مختلف آنها تخصص دارد.

استفاده از تابلو فرش سلطنتی در دکوراسیون دیوار

راهنمای مهم خرید تابلو فرش

اگر سبک کلاسیک را در دکوراسیون منزل خود ترجیح می دهید، فرش های کوچک تزئینی روی دیوار بهترین گزینه برای شما هستند.

 تابلو فرش ها اصالت، شکوه و حال و هوای نوستالژیک را به فضای زندگی شما می آورند که نقاشی های دیواری معمولی فاقد آن هستند. فرش های دیواری در ایران در طرح ها و نقش های متنوع بافته و تولید می شوند. راهنمای خرید تابلو فرش ، این به شما امکان می دهد طرحی را انتخاب کنید که مکمل دکوراسیون خانه و طرح رنگ شما باشد.

هنگام انتخاب تابلو فرش، مهم است که از یک راهنمای خرید تابلو فرش و در نظر داشته باشید که قرار است آن را روی کدام دیوار نصب کنید. فرش دیواری افقی به بلندتر نشان دادن سقف اتاق کمک می کند اگر دیوار کوتاه باشد. همچنین استفاده از فرش دیواری عمودی  در اتاق هایی با سقف بلند بیشتر به چشم می خورد.

نصب تابلو فرش در فضایی با نور مناسب به زیبا جلوه دادن آن در فضا کمک می کند. سعی کنید از نورپردازی ملایم و زیبا در اطراف تابلو فرش استفاده کنید. اگر تابلو فرش شما بزرگ است، سعی کنید آن را روی دیوار اصلی خانه قرار دهید.

چقدر بودجه برای خرید تابلو فرش در نظر گرفته اید؟

فرش دیواری ایرانی ترکیبی چشم نواز از نقاشی و قالی بافی است.فرش های دیواری دستبافت به خصوص اگر ابریشم باشند قیمت بالایی دارند زیرا با ظرافت استثنایی در طرح های مختلف بافته می شوند. راهنمای خرید تابلو فرش ، فرش ماشینی در طرح ها و تراکم های مختلف 700 شانه و 500 شانه بافته می شود. قیمت این نوع فرش دیواری نسبت به انواع دستبافت بسیار کمتر است.

قالیچه های دیواری معمولاً در قاب های چوبی نفیس و طرح دار قرار می گیرند که جلوه و شکوه قابل توجهی به آن می بخشد.

اینجا در ایزی خرید می توانید فرش های دیواری باشکوه را با بهترین قیمت خریداری کنید.

چگونه از تابلو فرش نگهداری کنیم؟

با توجه به ارزش هنری و قیمت تابلو فرش، درک نکات مربوط به نگهداری و مراقبت از این آثار هنری ضروری است.

  • اولین و شاید مهم ترین نکته ای که باید به خاطر بسپارید، توجه دقیق به نصب اولیه فرش دیواری است. اگر از میخ و چکش استفاده می کنید، بسیار مراقب باشید که به قاب یا خود فرش دیوار آسیب نرسانید.
  • رطوبت باعث می شود بافت فرش دیواری به مرور زمان پوسیده شود و رنگ های فرش دیواری نیز به هم ریخته شود. دیوار پشت تابلو فرش را به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید که رطوبت به فرش آویزان نفوذ نمی کند.
  • بافت قالیچه قاب شده با قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید محو می شود. به طور کلی نور مستقیم خورشید به تمامی فرش ها اعم از فرش دستباف و فرش ماشینی آسیب می رساند و باعث تغییرات نامطلوب در کیفیت رنگ و بافت آن ها می شود. هنگام انتخاب دیوار برای نصب تابلو فرش، میزان نور خورشید را در نظر بگیرید و در صورت لزوم، تابلو فرش را تغییر دهید.
  • قاب فرش دیواری را با دقت انتخاب کنید!. قاب ها باید بتوانند از فرش دیواری محافظت کنند و علاوه بر آن زیبا بمانند. باید توجه داشته باشیم که فریم های بی کیفیت موجود در بازار می تواند باعث آسیب به بافت فرش دیوار یا سوراخ شود.
  • اجتناب از تا زدن فرش و گلیم های آویزان برای نگهداری طولانی مدت بسیار مهم است. اگر قصد ندارید فرش تابلو فرش خود را به دیوار آویزان کنید، بهتر است آن را به صورت رول نگه دارید تا بافت فرش دیواری شکسته نشود. البته در قاب های تابلو فرش ابتدا باید آنها را از قاب جدا کنید.

محبوب ترین و پرفروش ترین تابلو فرش

راهنمای قبل از خرید تابلو فرش

همانطور که قبلا راهنمای خرید تابلو فرش ، گفته شد تابلو فرش در طرح ها و نقش های مختلفی طراحی و تولید می شود که برخی از آنها از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردار بوده و متقاضیان زیادی در بین علاقه مندان به تابلو فرش دارند. این فرش های آویز در سبک ها و موضوعات مختلفی طراحی و تولید می شوند که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می شود. دسته بندی فرش دیواری بر اساس سبک:

  • فرش دیواری مینیاتوری
  • فرش های دیواری انتزاعی
  • قالیچه های آویز مدرن
  • فرش دیواری فانتزی
  • تابلو فرش/فرش خوشنویسی

فرش های تصویری «ون یکاد» از پرطرفدارترین و پرفروش ترین نمونه ها در بین ایرانیان است. این تابلو فرش های آویزان با قرآنی به همین نام تزیین شده است که به اعتقاد مسلمانان خانه را از بلایا و حوادث ناگوار محافظت می کند.

نتیجه گیری نهایی مقاله راهنمای خرید تابلو فرش

طرح‌های گل و دسته گل، حیوانات، طبیعت، فرشته‌ها، باغ کوچه، شام آخر، زیبای خفته و سایر تابلو فرش‌های طرح همیشه در بین مردم دنیا رواج داشته است.

سال هاست که انواع فرش دیواری ایرانی به نقاط مختلف دنیا صادر می شود. امروزه با توجه به توانایی ها و دانش موجود در مجموعه ایزی خرید ، این محصولات بیش از پیش در بازارهای جهانی عرضه می شوند.

راهنمای خرید تابلو فرش ، ایزی خرید در تهیه، فروش و صادرات ظریف ترین فرش های دیواری ایرانی و فرش های دیواری تخصص دارد. ما محصولاتی با کلاس بالا و منحصر به فرد می آوریم که خانه یا محل کار شما را زنده و فردی می کند.

راهنمای خرید تابلو فرش دستبافت

فرش و قیمت در سبک های مختلفی وجود دارد و سبکی که انتخاب می کنید بستگی به احساسی دارد که می خواهید برای اتاق ایجاد کنید. نخ فرش از مواد مختلفی ساخته می شود. 

نایلون بهترین حافظه پیچ و تاب را نگه می دارد و به همین دلیل از کیفیت خوبی برخوردار است. با این حال، پلی استر نسبت به نایلون در برابر لکه مقاوم تر است. انواع دیگری از نخ مانند پشم و پلی پروپیلن وجود دارد.

بافت ها:  این ظاهر جذاب فرش بافت پرز بریده، گرما و جذابیت را به هر دکوراسیون یا اتاقی می بخشد.

مخمل‌ها:   ظاهر و احساس لوکس مطلق. با پوشش غیرقابل مقاومت و مجلل مخمل مانند فرش مخملی، فضای رسمی خود را هماهنگ کنید.

فریزها:  محکم پیچ خورده برای ظاهری دیدنی با کیفیت و استایل غیر رسمی. فرش فریز به دکوراسیون شما منحصر به فرد می‌افزاید و در عین حال حسی ظریف و دوستانه را به همراه دارد.

بربرها:  در رنگ‌ها و بافت‌های دنج خاکی جذاب هستند. فرش بربر برای مناطق پر تردد با تقاضای بیشتر سخت و بادوام است.

حلقه‌ها:  سبک‌های متراکم و چند سطحی، جذابیت بیشتری در زیر پا ایجاد می‌کنند. فرش حلقه ای در پرطرفدارترین ظاهرهای چند رنگ موجود است.

پشم:  فرش پشمی فوق‌العاده مجلل، بادوام و مقاوم در برابر لکه طبیعی، با محصولی بی‌رقیب به عنوان بهترین الیاف فرش پشمی طبیعی جهان، راحتی و زیبایی را برای شما فراهم می‌کند.

فضای داخلی / بیرونی:  فرشی که هم در فضای باز و هم در فضای داخلی کار می کند. ایده آل برای ایوان ها، اتاق های آفتابگیر، اسپا و غیره.

هزینه و قیمت تابلو فرش های دستبافت و ماشینی

Buy-Carpets

ویژگی هایی که بر قیمت فرش تاثیر می گذارد عبارتند از:

  • وزن صورت.  (نخ ها چقدر به هم نزدیک هستند و طول نخ ها چقدر است) می توانید این را با دیدن اینکه چقدر راحت می توانید انگشتان خود را به قسمت پشتی ببرید و بررسی کنید که نخ ها چقدر طول دارند بررسی کنید.
  • پیچ – پیچیدن.  به یک نخ به صورت جداگانه نگاه کنید و شمارش کنید که چند تاب در آن وجود دارد. یک فرش ارزان قیمت می‌تواند سه عدد داشته باشد، در حالی که یک فرش گران‌تر دارای شش تا هشت عدد است. نخ هایی که پیچش بیشتری دارند، بافت بهتری حفظ می کنند.
  • نوع نخ.   نایلون معمولاً گرانتر از پلی استر است، اما دوام بیشتری دارد. نخ های مارک دار (Stainmaster، Scotchgard) گران تر از نخ های غیر مارک هستند.
  • ضمانتنامه.  معمولاً فرش‌های گران‌تر و با کیفیت‌تر گارانتی طولانی‌تری دارند.

سوالات مهم هنگام راهنمای خرید تابلو فرش که باید از خود بکنید :

پاسخگویی به این سوالات به ما این امکان را می دهد که بهترین خدمات نصب و تجربه ممکن را به شما ارائه دهیم:

  • چه مدل تابلو فرشی؟
  • انتظار دارید چقدر سایش داشته باشید؟
  • دوست دارید چه نوع پدی زیر فرش قرار گیرد؟ ریباند، فوم، لاستیک، نمد و غیره
  • آیا باید فرش قدیمی را برداریم؟
  • آیا مشکلی برای حیوان خانگی وجود دارد؟ آیا می خواهید کف زیرین آب بندی شود؟
  • آیا صدای جیر جیر در کف زیرین دارید؟
  • آیا هیچ یک از تابلو فرش ها روی بتن نصب می شود؟
  • آیا در حال نصب قرنیز جدید هستید؟
  • آیا پله وجود دارد؟ پله های پای؟ درپوش یا پیچیده؟ چه نوع پروفایلی را ترجیح می دهید؟
  • آیا کار اثاثه یا لوازم داخلی باید انجام شود؟
  • آیا جایی برای تراش فرش وجود دارد؟
  • آیا مبلمانی برای جابجایی وجود دارد؟
  • لطفاً بررسی کنید تا مطمئن شوید که خانه شما در محدوده نصب ما قرار دارد یا ممکن است هزینه سفر ذکر شود!
  • به دلیل ترافیک زیاد و برنامه ریزی فشرده، لطفاً حداقل یک هفته قبل از برنامه زمانی مورد نظر خود برای نصب به ما اطلاع دهید.

راهنمای خرید تابلو فرش ، در این مقاله به طور کامل گفته شد . پس اگر قصد خرید تابلو فرش دارید چنیدن بار این مقاله را بخوانید و حتما سوالات خود را در واتساپ یا کامنت همین مقاله از ما بپرسید . ایزی خرید بزرگترین و بهترین تولید کننده انواع تابلو فرش در ایران هست .

منبع: cyruscrafts