کدام کشورها جشن کریسمس دارند
کدام کشورها جشن کریسمس دارند ؟ معرفی 20 تا کشور معتبر

کدام کشورها جشن کریسمس دارند؟ در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه برگذاری جشن کریسمس آشنا کنیم و بررسی کنید که این جشن در کشور های دیگر با چه سنتی آمیخته شده است.

حتما به دیگر مقالات هم سر بزنید : خرید درخت کریسمس ، خرید عروسک بابانوئل ، همه چیز درباره کریسمس و خرید درخت کریسمس

اما چگونه مردم کریسمس را در کشورهای دیگر در سراسر جهان جشن می گیرند؟

بیش از دو میلیارد نفر هر سال کریسمس را در سراسر جهان جشن می گیرند، کدام کشور ها جشن کریسمس دارند ، بنابراین ما یک راهنمای سرگرم کننده برای برخی از راه های غیرعادی که در آن ملیت های دیگر این مناسبت را جشن می گیرند، گردآوری کرده ایم.

حتما بخوانید : خرید پک ولنتاین

کدام کشورها کریسمس دارند و سننت های آنها چگونه است؟

1. صربستان

کدامین کشورها کریسمس دارند؟

سنت : بستن مامان و بابا

در اینجا سنت نیست که در کریسمس هدایایی بدهید، بلکه در یکشنبه های قبل از آن. دو یکشنبه قبل از 25 دسامبر، بچه ها مادرشان را می بندند. او سپس باید باج را در قالب هدایایی بپردازد تا آزاد شود. یکشنبه بعد همین اتفاق برای پدر می افتد.

حتما بخوانید : ولنتاین چه روزی است

2. آلمان

کدام شهرها کریسمس دارند؟

سنت : کمک کننده شبح وار بابانوئل

به عنوان بخشی از جشن‌ها در آلمان و همچنین اتریش و برخی از بخش‌های سوئیس، سنت نیکولاس (قدیس که بسیاری از کشورها بابانوئل را بر اساس او قرار داده‌اند) با شخصیت ترسناک شیطان‌مانند همراه می‌شود تا هشداری به کودکان برای بد بودن نداشته باشند. در فرانسه شخصیت مشابهی به نام La Pere Fouettard وجود دارد.

جشن‌های کریسمس در آلمان از اولین یکشنبه ظهور آغاز می‌شود و این می‌تواند توضیح دهد که چرا بازارهای کریسمس آلمان را از اواخر نوامبر در شهرها و شهرهای ما ظاهر می‌کنیم. در پنجم دسامبر، بچه‌ها کفش یا چکمه‌ای را بیرون از در می‌گذارند، به این امید که نیکولاس (بابانوئل) به خاطر بچه‌ای خوش‌رفتار آن سال، آن را با شیرینی پر کرده باشد. 

شب کریسمس مهم ترین روز است زیرا این زمانی است که خانواده ها درختان کریسمس خود را تزئین می کنند و همه هدایای اصلی کریسمس خود را دریافت می کنند. کدام کشور ها جشن کریسمس دارند ، شام کریسمس نیز در این روز برگزار می شود و یک شام معمولی کریسمس آلمانی شامل ماهی کپور (ماهی)، سالاد سیب زمینی است و با برش های خیار و لیمو سرو می شود.

3. ایتالیا

کریسمس در ایتالیا

سنت: روی چوب جارو هدیه می دهد

یک جادوگر خوب به نام La Befana هدایای کودکان را در 6 ژانویه با استفاده از جارو به جای سورتمه تحویل می دهد. اما اگر بد بوده اید – انتظار تکه های زغال سنگ را داشته باشید.

4. هلند

کشور هلند کریسمس دارد؟

سنت : سینترکلاس و بلک پیتر

در هلند بابا نوئل را سینترکلاس می نامند. او در قطب شمال زندگی نمی کند، بلکه در اسپانیای آفتابی زندگی می کند و با قایق بخار با کمکی به نام بلک پیتر به جای یک جن می رسد.

جشن کریسمس هلند دوباره کاملاً متفاوت است. پنجم دسامبر مهم‌ترین روز است، زیرا این زمانی است که کودکان هدایای کریسمس خود را از سینترکلاس (سنت نیکلاس) دریافت می‌کنند، علی‌رغم اینکه روز جشن سنت نیکلاس در روز ششم است. 

سنت می گوید که او با پوشیدن لباس قرمز به همراه خدمتکارش به نام زوارت پیتن (Black Peters) به شهرها و شهرهای هلند سفر می کند تا هدایا را تحویل دهد. روز کریسمس خود شامل یک شام خانوادگی آرام است. غذاهای ویژه کریسمس هلندی عبارتند از: Kerststol ، یک نان میوه، و Kerstkransjes یک کلوچه بر پایه لیمو، که در بین کودکان محبوب است.

5. اسکاندیناوی

کدامین کشورهای اروپایی کریسمس دارند؟

سنت : فرنی به جای کلوچه و هویج

اعتقاد بر این است که در سراسر منطقه شخصیتی شبیه گنوم – به نام Tomte در سوئد و Nisse در نروژ – از انبارها محافظت می کند و هدایایی نیز می آورد. کدام کشور ها جشن کریسمس دارند ،  هر کریسمس بچه ها یک کاسه فرنی برای او می گذارند.

6. اسپانیا و کدام کشورها جشن کریسمس دارند؟

کدام کشورها کریسمس را جشن میگیرند؟

سنت : نوع متفاوتی از چوب کریسمس کدام کشورها کریسمس دارند؟

در منطقه کاتالونیا، صحنه‌های سنتی عیسی مسیح در قالب شخصیتی به نام «کاگانر» اضافه می‌شوند. و هیچ راهی مودبانه برای گفتن این موضوع وجود ندارد این چهره در حال چمباتمه زدن است که انگار به توالت می رود. گاهی اوقات آنها چوپان هستند، اما حتی می توانند فوتبالیست یا سیاستمدار باشند.

در اسپانیا ، قرعه کشی مشهور جهانی ال گوردو (چاق) که در 22 دسامبر برگزار می شود، شروع غیر رسمی جشن های کریسمس را نشان می دهد.

 با امکان برنده شدن صدها میلیون یورو، جای تعجب نیست که اسپانیایی‌ها از ساعت‌ها نشستن در کنار کودکانی که هر عدد را می‌خوانند و هر بار با همان آهنگ قابل تشخیص به صورت رباتیک جایزه می‌دهند، بسیار خوشحال هستند .

شب کریسمس زمانی است که شام ​​اصلی کریسمس خورده می شود و بر روی یک غذای ماهی برای غذای اصلی متمرکز می شود. 

هدایا در اسپانیا به طور سنتی بین خانواده و دوستان رد و بدل نمی‌شود تا اینکه در 6 ژانویه، عید عیسی مسیح، زمانی که سه پادشاه هدایای خود را به عیسی می‌رسانند. 

با این اوصاف، اسپانیایی‌ها کسانی نیستند که لزوماً به سنت‌ها پایبند باشند، اگر بتوان یکی دیگر از آنها را کنار زد، و بسیاری از کودکان اکنون هدایایی از پدر کریسمس (به طور عجیبی از کلمه فرانسوی Papa Noel استفاده می‌کنند ) و همچنین از سه پادشاه دریافت می‌کنند. .

یک غذای محبوب کریسمس در اسپانیا توررون است ، نوقای با طعم بادام که به دو شکل لذیذ سخت و نرم عرضه می شود. غذای نه چندان لذیذ جشن، polvorón است که از کلمه polvo (گرد و غبار) گرفته شده است و به درستی توضیح می دهد که چگونه به محض گاز گرفتن از آن متلاشی می شود و طعم شیرین و دهان خشکی برای شما به جا می گذارد.

7. استرالیا

کریسمس در استرالیا

سنت : رودولف کانگورو دماغ قرمز

البته Down Under کریسمس در تابستان است. سنت وجود دارد که پدر کریسمس گوزن شمالی خود را با «شش بومر سفید» یا کانگورو عوض می کند. همچنین لذت بردن از کباب کردن در ساحل در روز بزرگ سنتی است.

8. هند

جشن کریسمس در هند چگونه است؟

سنت: تزئین درختان انبه

برای مسیحیان در شبه قاره درختان صنوبر رایج نیستند. در عوض درختان انبه اغلب به جای آن تزئین می شوند و از برگ های انبه برای روشن کردن خانه ها استفاده می شود.

9. گرینلند

گرینلند و کریسمس

سنت : جشن پرندگان پوسیده

مردم سرسخت در دایره قطب شمال در برخی از غذاهای غیرمعمول قرار می گیرند. کیویاک پرنده ای تجزیه شده است که چندین ماه در پوست فوک پیچیده شده و زیر سنگ مدفون شده است. آنها همچنین با ماتاک، تکه هایی از پوست خام نهنگ، جشن می گیرند.

10. اوکراین

در اوکراین کریسمس به چه شکل هست؟

سنت: تار عنکبوت روی درخت

شاید بیشتر شبیه یک سنت هالووین باشد تا کریسمس، اما اوکراینی ها درختان کریسمس خود را با تار عنکبوت تزئین می کنند. افسانه می گوید که یک عنکبوت جادویی یک بار در کریسمس به یک خانواده فقیر رفت و تارهای خانه آنها را به طلا و نقره تبدیل کرد.

11. بلغارستان

سنت هایی برای جشن کریسمس در بلغارستان

سنت : نوازش چوب

یکی از سنت‌های کریسمس کلدووان است که در آن پسرانی در بیرون از خانه همسایه‌ها سرود می‌خوانند و سپس با چوب‌های تزئین شده به پشت آنها می‌زنند.

12. یونان

یونان و جشن بزرگ کریسمس

سنت : ریحان و کفش سوزان

ریحان را دور یک صلیب می‌پیچند و برای پاشیدن آب مقدس در اطراف خانه استفاده می‌کنند تا از بدجنسی‌هایی به نام killantzaroi جلوگیری شود. سوزاندن کفش های کهنه برای موفقیت در سال بعد نیز سنتی است.

13. ونزوئلا

ونزوئلا و کریسمس

سنت : اسکیت سواری تا کلیسا

در پایتخت، کاراکاس، جاده‌ها بسته شده است تا مردم محلی بتوانند با تیغه صبحگاهی بروند حتی تکه‌هایی از ریسمان می‌بندند و از پنجره آویزان می‌کنند تا اگر بیش از حد بخوابند، رهگذران بتوانند نخ را بکشند و آنها را بیدار کن.

14. برزیل و کدام کشورها جشن کریسمس دارند؟

کریسمس در برزیل

سنت : در کفش ارائه می شود

برزیلی‌ها این افسانه را جشن می‌گیرند که حیوانات در شب کریسمس قدرت تکلم پیدا می‌کنند، در حالی که کودکان اینجا هدایای خود را به جای جوراب‌های پاپا نوئل در کفش‌های خود می‌گیرند.

15. جامائیکا

کریسمس در جامائیکا

سنت : رژه جان کانو

زمان کریسمس با رژه «جان کانو» مشخص می‌شود، که به دوران برده‌داری بازمی‌گردد، جایی که مردم ماسک‌ها و لباس‌های حواس‌پرتی می‌پوشند. بز کاری اغلب در منوی شام کریسمس وجود دارد.

16. مکزیک

مکزیک و کریسمس

سنت : کنده کاری تربچه

در آستانه کریسمس، جشنواره تربچه‌ها می‌بیند که مردم کشاورز سبزی‌ها را به شکل انسان، از جمله آنهایی که در صحنه‌های ولادت هستند، حک می‌کنند.

17. جمهوری چک

کریسمس جمهوری چک چجوری است؟

سنت : خوک طلایی

به چکی ها آموزش داده می شود که در شب کریسمس چیزی نخورند تا زمانی که یک شام ویژه سرو می شود تا بتوانند تلاش کنند و ظاهر یک “خوک طلایی” عرفانی را ببینند. یک سنت دیگر دختری را می بیند که در 4 دسامبر یک شاخه گیلاس را در آب می گذارد. اگر قبل از شب کریسمس شکوفا شود، دختر سال بعد ازدواج می کند.

18. لهستان

آیا لهستان کریسمس را جشن میگیرد؟

سنت : آهن زیر میز

غذای اصلی در شب کریسمس است. لهستانی ها یک تکه آهن را زیر میز شام کریسمس قرار می دهند تا مطمئن شوند که همه پاهای قوی دارند. پایه های میز نیز باید قوی باشند – به طور سنتی 12 دوره وجود دارد که دو تای آنها کپور هستند.

19. ایسلند

ایسلند و جشن زیبای کریسمس

سنت : 13 بابانوئل

13 بابانوئل در ایسلند وجود دارد. این پسر بچه‌های یولد که بیشتر از کریسمس پدر سنتی ما شبیه ترول‌ها هستند ، به‌طور سنتی در طول روزهای جشن یکی یکی از کوه پایین می‌آیند و بسته به رفتار کودک هدایا یا سیب‌زمینی‌های گندیده می‌گذارند. آنها نام هایی مانند Door Sniffer و Meat Hook دارند.

20. ایران و کدام کشورها جشن کریسمس دارند؟

بر اساس یک سنت دیرینه، مسیحیان در سراسر جهان آغاز سال را در زمستان اول ژانویه می دانند، همانطور که ما ایرانیان آغاز سال را اولین روز فروردین (21 مارس) در فصل بهار و اعراب می دانند. آغاز سال را محرم بدانیم. 

در قرن هفدهم بود که 25 دسامبر به عنوان کریسمس یا تولد عیسی مسیح اعلام شد و تقریباً همه پیروان مسیحیت این روز را به عنوان تولد مسیح جشن می گیرند.

در این روز، بسیاری از مسیحیان خانه و محل کار خود را با شمع، گلدسته، تاج گل، جوراب ساق بلند و تکه های درب تزئین می کنند. آنها برای تزئین درخت کریسمس خود با زیور آلات دقت و تلاش ویژه ای به خرج می دهند و هدایایی را زیر آن قرار می دهند تا در صبح کریسمس باز شود.

 جشن کریسمس و سال نو در ایران

به طور کلی، تعطیلات کریسمس و سال نو 12 روز طول می کشد، برخی از کشورها تنها پنج روز را جشن می گیرند و برخی دیگر تمام 12 روز را به تعطیلات اختصاص می دهند. 

برخی از این زمان برای رفتن به تعطیلات مورد نیاز خود استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر در خانه می مانند و برای پذیرایی از مهمانان خود مهمانی ترتیب می دهند. همان کاری که ایرانی ها در نوروز انجام می دهند که تا 13 روز طول می کشد. 

همانند سایر مسیحیان در سراسر جهان، ارامنه ایرانی نیز از آخرین روزهای ماه دسامبر، آماده‌سازی سال نو را آغاز می‌کنند.

مسیحیان در ایران که بیش از 97 درصد جمعیت آن مسلمان هستند، اقلیت های مذهبی محسوب می شوند. آنها به ارمنی ها و آشوری ها تقسیم می شوند و راه های متفاوتی برای برگزاری مراسم کریسمس دارند.

آشوری ها قومی بودند که در ایران باستان زندگی می کردند و از آغاز آن به ویژه در سده های اول تا سوم میلادی به مسیحیت گرویدند.

آشوریان ایران نیز مانند اکثر مسیحیان در سراسر جهان، ۲۵ دسامبر را به عنوان سالگرد تولد حضرت عیسی مسیح جشن می گیرند.

مسیحیان آشوری 25 روز قبل از میلاد مسیح روزه می گیرند و در این مدت از خوردن گوشت و لبنیات خودداری می کنند. پس از 25 دسامبر، روزه خود را افطار می کنند و در کلیسا عشای ربانی برگزار می کنند.

کریسمس از دید روحانیان…

در 25 دسامبر، مردم آشوری برای دیدار روحانیون آشوری به کلیسا می روند و کریسمس را به آنها تبریک می گویند و روز بعد، این روحانیون هستند که به دیدار هم دینان خود می روند.

شایان ذکر است که برخلاف سایر مسیحیان که اول ژانویه را آغاز سال جدید می دانند، سال نو آشوری در ماه نیسان و مصادف با سیزدهم فروردین ایرانیان (تعطیلات پایان سال نو) است.

در همین حال، کریسمس ارامنه کمی دیرتر از سایر کشورها جشن گرفته می شود. یعنی در حالی که اکثر مسیحیان در سراسر جهان (از جمله کاتولیک ها، پروتستان ها و اکثر مسیحیان ارتدوکس) 25 دسامبر را به عنوان تولد عیسی مسیح می دانند،

پیروان کلیسای حواری ارمنی 5 ژانویه را به عنوان شب کریسمس جشن می گیرند و آن را روز برکت آب می نامند.با وجود این تفاوت، سال نو مسیحی از شب اول ژانویه آغاز می شود و با مراسم خاص خود همراه است. تعطیلات سال نو آنها در 13 ژانویه به پایان می رسد.

نتیجه گیری مقاله کدام کشورها جشن کریسمس دارند؟

کدام کشور ها جشن کریسمس دارند؟صربستان،آلمان،ایتالیا،هلند،اسکاندیناوی،اسپانیا،استرالیا،هند،گرینلند،اوکراین،بلغارستان،یونان،ونزولا،برزیل،جامایکا،مکزیک،جمهوری چک،لهستان،ایسلند،ایران

منبع : christmas around the world how different countries celebrate the festiveseason