کورونا ویروس چیست و علائم آن چیست

کورونا ویروس چیست و راه های پیشگیری از مبتلا شدن به آن کدام اند ؟در زیر به این نکات اشاره خواهیم کرد

1-نام اصلی کورونا چیست ؟2- چگونه ویروس کورونا رو نابود کنیم ؟3- چه افرادی بیشتر امکان مبتلا شدن به این ویروس رو دارند ؟4- نقش ماسک ها در مقابله با این ویروس5- علائم ویروس کورونا 6 -راه های از بین بردن ویروس کووید 19

نام اصلی  کورونا چیست ؟

کورونا ویروس چیست و راه های پیشگیری از مبتلا شدن به آن کدام اند ?

اول از همه این رو بدونید که کورونا اسم خانواده ویروس هایی هست که مثل آنفولانزا و شبیه اونه و این ویروسی که این روزها ازش اسم برده میشود اسم خاصش کورونا نیستبلکه از خانواده کورونا ویروسهاست و اسم دقیق تر کورونا ویروس کووید 19 میباشد .

چگونه ویروس کورونا رو نابود کنیم ؟

بعد اینکه اسمش روشه :ویروس بنابراین خوردن آنتی بیوتیک هیچ تاثیری روش نداره چون اساسا ویروس ها بر خلاف باکتری ها موجود جانداری نیستند که آنتی بیوتیک جانشان را از بین ببرد .و نیاز هست که طول درمان خودش را بگذارند تا ویروس از بین برود پس به این نکته توجه کنید .

افرادی که وضعیت جسمی سالمی دارند و سیستم ایمنی بدن آنها سالم هست تقریبا اکثرشون در مواجه با ویروس سیستم ایمنی بدن آنها بعد از شناسایی ویروس شروع به ترشح انواع ترکیبات ایمنی میکند  که در حکم یک ارتش مجحز برای مقابله با این ویروس میباشند

چه افرادی بیشتر امکان مبتلا شدن به ویروس کورونا رو دارند ؟

بیشترین افراد در معرض خطر کسانی هستند که با بیماریهای ضعف ایمنی دارند و یا دیابت فعال و یا بیماری های جدی قلبی و تنفسی دارند که این افراد باید مراقبت بیشتری از خودشون بکنندو ترجیحا تا جای ممکن بیرون نروند

نقش ماسک ها در مقابله با این ویروس

ماسک های مختلف کاغذی و پارچه ای و .. که از داروخانه ها تهیه میکنید عملا هیچ تاثیری در پیشگیری ندارند و حتی با محیط مرطوبی که درست میکند تازه شرایط رو برای رشد ویروس بیشتر فراهم میکند. مگر اینکه هر 2 ساعت یکبار تعویض بشوند . تنها ماسک های ضد گازهای شیمیایی میتواند جلوی ویروس رو بگیردکه اونم عملا استفادش برای عام ممکن نیست .

خوردن چه چیزاهایی برای مقابله با ویروس پیشنهاد میشود .

خوردن سیر و پیاز و شلغم که به آنتی بیوتیک ها طبیعیمعروف شدن تاثیری بر روی این عارضه ندارند اما اگه دوست دارید بخورید ضرری ندارند

 راه های از بین بردن ویروس کووید 19

اکثر ویروس های منجمله این ویروس با توجه به جنس دیواری سلولیشان که از چربیه به راحتی با شستن با آب و صابون به مقدار کافی حداقل 20 ثانیه از بین میروند و همینطور آب هرچی گرمتز باشه بهتر است پس همین شستن دست ها با آب و صابون از مچ به پایین خیلی در پیشگیری موثر میباشند .

طبیعیه که ترکیبات و مواد مختلف ضد عفونی هم خیلی موثر هستند مثل الکل و….

فراموش نکنید که این ویروس ها تا ساعتها و حتی تا روزهای زیادی میتونه روی سطوح دووم بیارنپس حتما به خصوص وسایل شخصیتان مثل موبایل . کلید  و عینک و .. را هرروز ضدعفونی کنین .

علائم این ویروس چیست ؟

شروع گرفتاری با این ویروس بسیار شبیه به سرما خوردگی میباشد تب که الزاما هم همیشه بالا نیست – لرز – سردرد – بدن درد – کلافه گی – سرفه حتی تهوع و اسهال و …بی اشتهایی که وقتی تشدید شود احساس خفگی و ضعف بدنی خیلی شدید . بنابر این اگر علائم سرما خوردگی پیدا کردین نترسین ولی جدی بگیرین و از تماس با دیگران کنید و فعالیت های غیر ضروری خودتان رو کنسل کنید .

استفاده از بخور اکالیپتوس و نعنا هیچ تاثیری که ندارد هیچ تازه با بازتر کردن مجاری تنفسی راه ورود ویروس رو آسون تر میکند .

سایت زیر سایت اصلی مسائل مربوط به کورونا میباشد

WHO.COM

و سخن آخر

هرجایی که آمبولانس هایی با پرسنل یا لباس مخصوص میبینید نترسید و همهمه نکنید .الزاما فردی که به سراغش رفته اند درگیری با این ویروس رو ندارد بلکه در وهله اول مشکوکه که میتواندیک فرد با نوع دیگری از انفولانزا یا یک مشکل تنفسی باشد .

بدون ترس و بی دلیل و بدون پخش نگرانی برای خودتان و عزیزانتانسعی کنید که از خودتان با رعایت دستور العمل های گفته شده مراقبت کنید .

این مقاله توسط متخصصین ایزی خرید جمع آوری و نوشته شده است

فروشگاه اینترنتی ایزی خرید