جذابیت های منطقه 22
جذابیت های منطقه ۲۲

جذابیت های منطقه 22 ، در این مقاله به بررسی موضوع و معرفی جاذبه ها و جذابیت هایی که در منطقه 22 وجود دارد میپردازیم . پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و نظرات خود را در انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید .

معرفی جذابیت های منطقه 22

یکی از وسیع ترین و در عین حال پر جاذبه ترین مناطق تهران را می توان منطقه 22 پایتخت در نظر گرفت که اماکن تاریخی و در عین حال تفریحی زیادی دارد. جذابیت های منطقه 22 ، این ناحیه که در غرب تهران قرار گرفته، وسعت جغرافیایی بسیار بالایی دارد و دارای جذابیت های مورد استقبالی می باشد.

در این زمینه می توان گفت که توریسم پذیرترین ناحیه تهران را منطقه 22 به حساب می آورند و از این رو امکانات و امتیازات زیادی هم دارد. در این زمینه به معرفی چند مورد از مهم ترین جذابیت های منطقه 22 می پردازیم تا بتوانید بیشتر با این ناحیه آشنا شوید.

پارک جنگل چیتگر

یکی از جذابیت های منطقه 22 ، از بوستان های مورد علاقه مردم تهران، پارک چیتگر می باشد که هوای بسیار مناسبی دارد و برای چهار فصل مناسب است. در این پارک شما می توانید از پیست دوچرخه سواری، پیاده روی، باغ وحش، باشگاه سوارکاری و سایر امکانات جذاب آن استفاده نمایید.

این پارک در سال 1342 شمسی ساخته شده و از این رو توانسته یک پارک قدیمی و زیبا به حساب آید. یکی از دیدنی های جذاب پارک جنگلی چیتگر که در منطقه 22 قرار دارد، باغ راز هستی است.

در این قسمت شما علاوه بر آن که می توانید از پوشش گیاهی جذابی همچون درختان مرکبات و گیاهان آبزی لذت ببرید، از حیات وحش زیبای آن هم می توانید بهره بگیرید. ورودی این باغ رایگان است و انواع پرندگان، بز، الاغ، اسب، روباه، گوزن، آهو و … در باغ راز هستی قرار دارد.

دریاچه شهدای خلیج فارس

دریاچه چیتگر یا شهدای خلیج فارس نیز از دیگر جذابیت های منطقه 22 به حساب می آید. این دریاچه مصنوعی بیش از 130 هکتار وسعت دارد و در اطراف آن ساختمان های مسکونی و مراکز تفریحی متفاوتی قرار دارد. یکی از تفریحات متفاوت این دریاچه، قایق سواری و ماهی گیری می باشد. شما می توانید به صورت شخصی یا تیمی برای ماهیگیری اقدام کنید.

در عین حال این تفریح هزینه بسیار مناسبی دارد و امکان استفاده از آن در تمامی روزهای هفته امکان پذیر است. شما می توانید از امکانات ماهیگیری که توسط کلوپ ماهیگیری به شما داده می شود، استفاده نمایید و آموزش مقدماتی نحوه ماهیگیری را نیز بیاموزید.

درنهایت باید ماهی ها را در آب دریاچه رها کنید. همچنین در این منطقه تفریحی، وسایل بازی و مراکز خریدی هم وجود دارد که برای استفاده در تمامی سنین مناسب است.

مجتمع بزرگ ایران مال

ایران مال
ایران مال

وقتی از جذابیت های منطقه 22 صحبت می شود، بازار بزرگ ایران یا مجتمع ایران مال را نمی توان از یاد برد. این منطقه تفریحی به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای منطقه خاورمیانه و حتی جهان به حساب می آید. ایران مال که بین تهران و کرج قرار گرفته، در حال حاضر از مراکز خرید، شهربازی، پردیس سینمایی، مجموعه ورزشی و هتل تشکیل شده و بیش از یک میلیون و 600 هزار مترمربع مساحت دارد.

مجتمع ایران مال صرفا یک مرکز خرید نیست و دارای قسمت های مختلف تفریحی و دیدنی می باشد که باعث شده توریسم پذیری بالایی هم داشته باشد. از جمله دیدنی های این مجتمع می توان به مسجد جامع ایران مال، باغ ایرانی یا باغ ماهان، باغ دیدار ایران مال، تالار آیینه ایران مال و بازار سنتی آن اشاره کرد.

باغ رستوران ملل ایران مال

باغ رستوران ایران ملل

باغ رستوران ملل ایران مال از جمله قسمت های دیدنی این مجتمع می باشد که نباید آن را از دست داد. تقریبا آداب و رسوم و غذاهای هر ملت و فرهنگی در این باغ رستوران وجود دارد و شما می توانید با هر سبک غذایی آشنا شوید. در عین حال این باغ رستوران توانسته فضای بکری را به وجود آورد و به سراغ معماری های خاص هر کشوری برود تا شما بتوانید علاوه بر صرف غذا، آن کشور را نیز از نزدیک تماشا کنید.

مورد دیگر باغ کتاب ایران مال یا کتابخانه جندی شاپور ایران است که در متراژ ۷۰ هزار متر مربع ساخته شده و بسیار چشم نواز می باشد. در هر صورت اگر به دنبال گذراندن یک روز عالی هستید و می خواهید نهایت لذت را از یک فضای تفریحی و تجاری ببرید، می توانید مجتمع ایران مال را در منطقه 22 انتخاب کنید.

پارک آبشار تهران

پارک آبشار تهران

آبشار مصنوعی تهران یکی از جذابیت های منطقه 22 پایتخت به حساب می آید که بیش از ۲۰۰ هکتار مساحت دارد. بوستان آبشار تهران نیز از جمله قسمت های گردشگری به حساب می آید که امکانات زیادی دارد. این مجموعه به طور کلی دارای 25 هزار متر مسیر کوهپیمایی و 2000 متر مسیر دوچرخه سواری می باشد.

در عین حال شما می توانید از قسمت های دیگری همچون برکه سنگی، آبشار مصنوعی، آبراه و جویبار، باغ گیاهان دارویی، باغ گل و رستوران سنتی آن نهایت لذت را ببرید. تنوع گونه های گیاهی این قسمت بسیار مختلف است.

برای مثال شما می توانید چنار، بید مجنون، تبریزی، اقاقیا و سرو نقره‌ای، سدروس، پیراکانتا، طاووسی، دم‌موشی، خرزهره و … را در بوستان آبشار تهران مشاهده کنید.

مجموعه ورزشی استادیوم آزادی

استادیوم آزادی

جالب است بدانید که استادیوم آزادی در منطقه 22 تهران قرار دارد. این مجموعه ورزشی که دارای پیست اتومبیل رانی، پیست دوچرخه سواری، استخر قهرمانی، تراپ اسکیت، پیست کارتینگ، پیست اسکیت، زمین های تنیس، زمین چمن، دریاچه مصنوعی، سالن بسکتبال، تیراندازی، والیبال، ووشو، تیر و کمان، سوارکاری، پیست موتورسواری، استادیوم فوتبال و … می باشد، 460 هکتار مساحت دارد.

گردهمایی ها و اردوهای ورزشی مختلفی در این مجموعه انجام می شود که سبب شده یکی از مهم ترین مراکز ورزشی در ایران به حساب آید.

جمع بندی مقاله جذابیت های منطقه 22

در هر صورت جذابیت های منطقه 22 تهران بسیار زیاد می باشد و از این رو یکی از معروف ترین مناطق پایتخت به حساب می آید. انواع مراکز آموزش و فرهنگی، مرکز خرید، پارک ها و تفرجگاه ها و مراکز اقامتی در این منطقه قرار دارد که مورد استقبال عموم می باشد.

این منطقه توانسته از نظر جغرافیایی و بافتی که دارد، یکی از مناطق مهم و تاثیرگذار در روند توریسم پذیری و زندگی بهینه تر در تهران بزرگ به حساب بیاید و از همین رو لازم است که به جذابیت های منطقه 22 ، بیشتر توجه شود تا بتوان از پتانسیل بالای آن در جهت معرفی کامل تر پایتخت ایران بهره برد.