تفاوت پاراوان با پارتیشن
10 تفاوت پاراوان با پارتیشن ❤️ آپدیت خرداد 1401

تفاوت پاراوان با پارتیشن ، به گزارش بزرگترین فروشگاه لوازم خانگی و دکوری در ایران ( ایزی خرید ) ، فرق پاراوان با پارتیشن ، از پاراوان ها و پارتیشن ها به طور کلی برای جدا کردن و جداسازی فضا های استفاده میشود ، خرید پاراوان ،  با این محصولات شما بدون نیاز به هزینه برای دیوار کشی میتوانید به راحتی فضای خود را جدا کنید .

امروزه در ایران مردم به پارتیشن ها پاراوان های چوبی هم میگویند ، تفاوت پاراوان با پارتیشن ،  اصلی ترین و مهم ترین کاربرد استفاده از پاراوان های چوبی و پارتیشن ها حفظ حریم خصوصی فضا هست .

همانطور که میدانید حفظ حریم خصوصی و شخصی در یک محیط مهم ترین مسائلی هست که باید رعایت شود  به همین علت هست که در بسازی که فضا هایی که باز هستند و نیاز به جدا شدن دارند از پارتیشن ها استنفاده میکنند که ما در این مقاله کامل کاربرد پاراوان هارا توضیح میدهیم . 

با ما همراه باشید و نظرات خودتان را انتهای این مقاله قرار دهید .

فرق پارتیشن با پاراوان

فرق پاراوان با پارتیشن ، در حقیقت پاراوان ها همان پارتیشن ها هستند اما برخی ترجیح میدهند آنرا پاراوان صدا بزنند برخی دیگر پارتیشن پس در همین ابتدا متوجه شدید که فرقی میان این دو اسم وجود ندارد .  پاراوان ها متحرک هستند و شما در هر لحظه میتوانید انها را جابه جا کنید و در محل های مناسب و مد نظر خودتان قرار دهید .

برای پاراوان ها معمولا در مکان ها کوچک تر استفاده میکنند تا بتواند تمام حریم خصوصی و شخصی را حفظ کند .  پاراوان ها و پارتیشن ها امروزه تبدیل شده به یکی از جذاب ترین و زیبا ترین جدا کننده هایی که در هر فضایی میتوانند مردم از این جدا کننده ها برای زیبا سازی و حفظ حریم شخصی از آن استفاده کنند . پس اگر شما هم قصد جدا سازی فضایی را دارید و یا کارهای دیگری که در ادامه میگوییم حتما تهیه کنید .

انواع پاراوان و پارتیشن

تفاوت پاراوان با پارتیشن

انواع بسیار مختلفی از این محصول وجود دارد که بیشتر این مدل ها به مدل های چوبی معروف هستن و در بازار پخش شدن . تفاوت پاراوان با پارتیشن ،  ولی امروزه به دلیل بالا رفتن قیمت چوب برای خیلی ها به صرفه نیست و به همین علت در بازار مدل هایی از جنس MDF و PVC  هم پخش شده است تا شما عزیزان بتوانید با کمترین هزینه این محصول را خرید کنید .

در مدل های MDF و PVC طرح های فوق العاده بیشتری وجود دارد یعنی شما میتوانید بی نهایت مدل رو مشاهده کنید و بر حسب نیاز و صلیغه خودتان این محصولات رو خریداری کنید . 

ابعاد استاندارد این محصولات عرض 45 و 53 سانتی متر هست و ارتفاع این پاراوان ها و پارتیشن ها نیز 180 سانتی متر هست  . 

نظافت پاراوان ها و پارتیشن ها بسیار راحت هست و اصلا نیازی به شستشو ندارد و فقط کافیست شما یک دستمال را که پرز نمیدهد کمی خیس و نم دار کنید و روی پاراوان ها بکشید ، فوق العاده تمیز میشود از خریدتان لذت میبرید . 

برای انتخاب پاراوان مناسب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

تفاوت پاراوان با پارتیشن ، حتما شما هم این سوال در ذهنتان هست که برای خرید پاراوان و پارتیشن باید به چه نکاتی توجه کنید تا بتوانید یک پاراوان با بیشترین و بهترین نزدیکی به ذهن شما را پیدا کنید . برای انتخاب پاراوان ها و پارتیشن شما باید ابتدا به رنگ دیوار ها توجه کنید و سپس به رنگ کف پوش وها و زمین و بعد از ان هم رنگ کلی خانه شما مثل مبل ها میز تلویزیون و .. توجه کنید .

 خیلی خوب هست که بدانید پاراوان ها ایده مردمان چین بوده و از اونجا مد شده . چینی ها معمولا از این پارتیشن ها برای جلوی در ورودی استفاده میکردن تا وقتی در ورودی باز میشد داخل خانه قابل رویت نباشد . بعد از چین هم کشور های دیگری مثل ژاپن و کره از این محصولات استفاده کردن و الان در تمام کشور  ها این محصول مد شده .

تفاوت پاراوان با پارتیشن چیست

جداکننده هایی که برای تقسیم بخشی از بخش های یک اتاق بزرگ استفاده می شوند از چندین ماده مانند چوب، الیاف پلاستیکی، شیشه و حتی پارچه ساخته شده اند. فرق پاراوان با پارتیشن ،  در حالی که برخی از جداکننده ها یا صفحه نمایش ها به طور دائم بر روی زمین یا دیوار نصب می شوند، برخی موقتی هستند و می توان آنها را به بخش های مختلف خانه در هر جایی که با مواد، شکل ها و طرح های ساختاری موجود در منطقه مطابقت دارد، منتقل کرد.

 اگرچه اکثر صفحه نمایش ها برای پنهان کردن کامل مناطق از دید عموم ساخته شده اند، برخی از کسانی هستند که می خواهند فقط یک خط جدایی ایجاد کنند بدون اینکه مناطق را قطع کنند. 

تفاوت پاراوان با پارتیشن چیست

جداکننده ها در فضاهای باز که جدایی بصری بین اتاق های مختلف ایجاد نمی کنند، عموماً به عنوان نقطه تمرکز دکوراسیون استفاده می شوند. در این کتاب ایده ما 16 صفحه نمایش جالب ساخته شده از چوب را ارائه خواهیم داد که فضاها را به اتاق های مجزا با مبلمان و دکور متناسب با هر منطقه محلی تقسیم می کند. این ترکیبی از سازه های چوبی قابل حمل و موقت، تفاوت پاراوان با پارتیشن ،  عملکردهای متعددی را به عنوان قفسه هایی برای روی هم چیدن دکور انجام می دهد، رنگ را به ارمغان می آورد، ترافیک را تغییر مسیر داده و عناصر تزئینی را اضافه می کند.

پاراوان ها در کجاها استفاده میشوند

این جداکننده دیواری که از اشکال مستطیلی ساخته شده و با قاب چوبی ساخته شده است، مانعی قابل مشاهده بین اتاق نشیمن و سایر بخش های خانه ایجاد می کند. تفاوت پاراوان با پارتیشن ، این جداکننده با پرتوهای عریض به عنوان قفسه ای برای قطعات دکوری نیز عمل می کند که می توان آن را در شب با چراغ های فرورفته در داخل قفسه ها روشن کرد. 

مزیت این نوع تقسیم‌کننده‌های طراحی شده این است که ارزان است و می‌توان آن را به راحتی با کمک نجار حرفه‌ای برای قرار دادن در منطقه مورد نظر سفارشی کرد. در حالی که خطوط مستقیم و اشکال زاویه‌دار صفحه با دکوراسیون و مبلمانی که در حال حاضر دارید مناسب است، می‌توان آن را با خطوط منحنی برای یک لبه شیک ساخت.

تخته های چوبی که در فواصل دقیق در یک چارچوب قرار می گیرند، در یک شکاف در دیوار ایجاد شده اند تا یک مانع قابل مشاهده بین بقیه خانه و منطقه ناهار خوری متنوع ایجاد کنند. این یک راه ارزان قیمت برای ایجاد یک مانع است که با الیاف در قسمت پایینی برای جلوه هنری پوشانده شده است. اگر مهمانان غیرمنتظره ای به خانه بیایند، افزودن صفحه نمایش هایی مانند این، حریم خصوصی را بین ناهارخوری و محل زندگی حفظ می کند.

 

مزایای استفاده از پاراوان ها و پارتیشن ها چیست

تفاوت پاراوان با پارتیشن ، یک راه جالب برای مدرن و قابل توجه جداکننده دیوار این است که آنها را در قطعات روشن قرار دهید تا در برابر محیط متمایز شوند. در اینجا جداکننده دیوار به سبک نردبانی با پوشش نرده هایی با نوارهای چوبی ایجاد شده است که با درخشش چوب در مقابل شیشه، رنگ آنها را افزایش می دهد. دیوار آبی روبروی آن با آینه های چند بعدی بر جذابیت این منطقه می افزاید.

 
این تقسیم‌کننده با منحنی‌های ظریف و سطوح سفید درخشان، بیشتر یک قطعه هنری است تا جداکننده.
 
 پرداخت براق این مبلمان ممکن است باعث شود که مهمان هنرمندانه شما آن را به عنوان یک مجسمه انتزاعی در نظر بگیرد. بهتر است برای حفظ ظاهر اتاق نشیمن مدرن ، هیچ قطعه دکوری روی آن قرار ندهید .

فرق پاراوان با پارتیشن ، جداکننده استند سفید با قفسه های پهن می تواند به عنوان یک قفسه تزئینی برای ذخیره گنج مورد استفاده قرار گیرد و این جداکننده دائمی طول کف تا سقف مانند یک نصب گالری به نظر می رسد! این جداکننده سبک قفسه ایستاده در بین دکوراتورها بسیار محبوب است زیرا از هر دو طرف قابل دسترسی است.  

 

تفاوت پاراوان با پارتیشن ، این جداکننده الهی که با تکه‌های باریک چوبی که در یک قاب عریض مانند یک قطعه هنری زیبا ساخته شده است، دقیقاً از آن دسته جداکننده‌هایی است که می‌توان از آن به عنوان یک دیوار تزئینی در اتاق نشیمن استفاده کرد. طراحی غیرمعمولی که بین اتاق نشیمن و سایر بخش‌های خانه قرار دارد، راهی فوق‌العاده برای تبدیل یک فضای خالی به یک دیوار بداهه است.